1.1. Oficjalnie funkcję administracji szkoły pełni Dyrektor. Ta postać nie funkcjonuje na blogu i nie można prowadzić z nią wątków, ale można ją w nich umieszczać.
1.2. Sprawami administracyjnymi zajmują się: Dyrekcja, Wilkomir, Nikt Ważny.
1.3. Z administracją kontaktować się należy przez zakładkę Dyrekcja lub poprzez podany w zakładce mail.
2. Zasady ogólne
2.1. Nawet nie prosimy o zachowanie kultury języka, ponieważ wierzymy w poziom naszych autorów.
2.2. Wymagana jest znajomość ortografii i interpunkcji – niby sprawa oczywista, a jednak wiele osób o tym zapomina.
2.3. Każdy
autor może mieć na blogu nie więcej niż dwie postacie. Drugą postać
można stworzyć jedynie po poinformowaniu o tym dyrekcji.
2.4. Blogspot
oferuje nam coś takiego jak etykiety. Stosowanie ich jest obowiązkowe.
Każda karta postaci, każdy post musi mieć etykietę – imię i nazwisko
postaci, dodatkowo karta – KP, a notka – notka fabularna. Oprócz tego
prosimy o oznaczanie każdych dodatkowych postów do kart, takich jak np.
powiązania. Do wszystkich tego typu dodatków należy używać jednej
etykiety – dodatkowe. Bardzo ułatwia to pracę, dlatego prosimy o
przestrzeganie tej zasady.
2.5. Odstęp między
kartami to 30 minut i 3 komentarze od różnych autorów. Między notką a kartą lub notką a notką to 2
godziny, natomiast publikować po postach administracyjnych można dopiero
po 24 godzinach.
2.6. Osoby chcące z bloga odejść, zgłaszają sprawę w zakładce Dyrekcja. Należy zrobić to z zalogowanego konta.
2.7. Najdłuższy
okres, na jaki można wziąć urlop, to okres miesiąca. Po tym czasie
urlop zostanie zdjęty, a dany autor usunięty z bloga. Zawsze można
wrócić.
2.8. Przewiduje się listy obecności i
inne sposoby na sprawdzenie, czy jesteście z nami wciąż po publikacji
pierwszego posta. Słomiany zapał jest niemile widziany.
3. Zapisy i karty postaci
3.1. Aby
zapisać się na bloga należy zostawić komentarz pod zakładką Rekrutacja,
zawierając w nim adres email – oczywiście z Gmaila. Jeśli już wiecie
jaką postać stworzycie, możecie podać również to
(nauczyciel/uczeń/mieszkaniec Grodziska lub Pokucia) – oraz zajmowane
przez nią stanowisko (w przypadku nauczyciela – jakiego przedmiotu
naucza/w przypadku ucznia – prefekt, pozycja w drużynie Quidditcha,
opcjonalnie dom)/w przypadku mieszkańca – praca, którą wykonuje, a także
wizerunek. Wszystko inne zawarte w karcie, czyli takie rzeczy jak
bogin, patronus, różdżka, status krwi, inne – inwencja autora.
3.2. Kartę postaci należy wyjustować przed oddaniem do wglądu.
3.3. W
każdej karcie postaci należy zamieścić następujące informacje: zdjęcie,
imię i nazwisko, wiek, opis postaci (tj. jej charakter, historia,
etc.). W karcie dodatkowo powinna pojawić się informacja do jakiego domu
należy Wasza postać i na którym jest roku, a w przypadku nauczyciela –
nauczany przez niego przedmiot.
3.4. Przed
opublikowaniem karty należy poinformować Dyrekcję o tym, że karta jest
gotowa do sprawdzenia. Dopiero po sprawdzeniu (ewentualne uwagi Dyrekcja
zaznaczy kolorem czerwonym) karty można ją opublikować.
4. Realia i inne
4.1. Trzymamy
się realiów bloga. Nie jest to Hogwart i ma bardzo mało wspólnego z
brytyjską szkołą magii, jednak akcja dzieje się w świecie wykreowanym
przez Rowling. W skrócie: nie ożywiamy Voldemorta, nie wprowadzamy
masowych ataków śmierciożerców, nie zabijamy Pottera, nie ożywiamy
Lupina itp. Nie jest to też Wiedźmin, więc nie dopuszczamy strzyg ani
wszystkich postaci wprowadzonych wcześniej przez Sapkowskiego. Zakładki
Dla Autorów powinny rozwiać wszystkie wątpliwości, a jeśli jednak jakieś
jeszcze się pojawią – Dyrekcja odpowie na każde pytanie.
4.2. W Owidzu nie funkcjonują przedmioty elektroniczne takie jak telefony, tablety, laptopy itp. Prosimy mieć to na uwadze.
4.3. Na
blogu mamy rok 2016, akcja dzieje się w Grodzisku Owidz na Pomorzu.
Lokalizacja szkoły jest nieznana mugolom, natomiast uczniowie dostają
się do niej za pomocą nóg, ponieważ stacja kolejowa znajduje się w
mieście, a miasto zaledwie piętnaście minut drogi spacerem.
4.4. Autor
powinien zapoznać się z każdą zakładką, w której znajdują się
informacje na temat realiów blogowych, gdyż nieznajomość ich może
prowadzić do nieporozumień.
Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz